‘Sold out’ står der….….og det, der var udsolgt var 3rd Skin Microbiome Congress i Boston i maj, så nu gentager man i London i november, hvor man kan høre ‘microbiome superstars, dusrupting the beauty and personal care.’
Jeg ved, at Glossier lige nu overskygger alt andet og endog sætter The Abnormal Beauty Company i skyggen, men hverken de eller andre er lige nu dem, der rykker sådan virkelig for alvor ved, hvad hudpleje var og hvad det bliver i fremtiden. Det er opdagelsen af mikrobiomet og alt det, det kommer til at betyde på både skønheds- og sandelig også sundhedsområdet.
Foto: Det indbyrdes størrelsesforhold er frit fortolket
Microbiome is ‘the next big thing’, og det har ført til et yderst utraditonelt og des mere imponerende – og fornuftigt – samarbejde, som præsenteres på ovennævnte kongres med disse ord:
“As an introduction to Europe’s first dedicated Skin Microbiome Congress, this keynote panel will explore the importance of collaboration between brands. With the skin microbiome trend at the forefront of the beauty market, it is more important than ever for the industry to unite and form collaborations and as we build this market and educate the consumer together
DAY 1 08:45
Fostering collaboration between commercially available brands to educate the consumer and build a market together
Panellists include:
Jasmina Aganovic, President, Mother Dirt
Marie Drago, Founder, Gallinée
Ingmar Claes, Chief Scientific Officer, Yun Probiotherapy
Trevor Steyn, Founder, Esse Organic Skincare
……Following our success in Boston, with over 250 industry leaders in attendance from 164 different companies and with the European cosmetics industry playing a leading role in science-driven product development and innovation in skincare, we’re excited to say that our European event will be bigger and better than ever before.” Ret imponerende og overbevisende, synes jeg.
PS: Jeg har indsat links i brandnavnene, så I kan læse mere om deres teknologi og produkter.
Men der sker også andre spændende ting, som rykker ved vores opfattelse af og ikke mindst brug af hudpleje og som i den grad sætter gamle brands under pres, fordi de ikke længere er alene om at sætte dagsordenen. Slet ikke. Men de har en erfaring og ekspertise, som for de af dem, der fanger de nye trends, kan rykke dem frem i position igen. Og blandt de 164 deltagende companies kunne man godt tænke sig, at der var et par af de kendte.
Vandige sera og faceoils har ikke udkonkurreret cremen og det velvære, den giver. Men her bliver formlerne lidt sværere og det er en fordel at have 50-100 års erfaring. Nu skal de bare ud med silikonerne og på med airlesslåget (og skele til priserne), så har de os tilbage.
PS: I øvrigt har mange af de gamle brands også økonomiske muskler til grundforskning – og til at opkøbe de nye pionerer, som Lauder har købt sig ind i Deciem.
Vil du vide mere om mikrobiomet og sundhedsperspektiverne, så lyt HER til Stanford bioengineer Michael Fischbach, PhD
Indledningsfoto: Esse Organic Skincare cleanser
Skriv et svar