Det er den parfumen taler til, når vores næse liker eller disliker.
Parfume
Hvem sagde addiction?
I må give jer tid til at læse indsatte ‘storytelling’ herunder, for det er en fantastisk historie fra en tid, hvor det endnu var muligt at chokere alene med ord. Opiumhistorien er fortsat usvækket siden 1977, nye versioner er kommet til. Og nye kunder med en helt anden livsstil og tilgang til parfume end i forbudstiden. […]
Trust your instincts
Jeg har de sidste to dage mødt nogle inspirerende mennesker, som har noget fælles.
Så er han klar med revolution version 2.0
Den første blev af den samlede presse kaldt en revolution. Og i sandhed er både den og version 2.0 en revolution eftersom Zarko Ahlmann Pavlov er the one and only, der har lavet en parfume, hvor man kan se molekylerne, de essentielle olier, vandet – som er en aktiv ingrediens. I dag skal jeg høre kunstneren fortælle om […]
Colognernes cologne
Det var her, det begyndte – skrædderi og cologne hørte sammen.
Byens skjulte skatte nu med duft på
47 procent af London er grønne områder, og København klarer sig også pænt på den front.
Fars dag, så skal mor da have gaver
Sponsoreret, reklame, konkurrence Er de ikke smukke? Dufter skønt gør de også. Og seks af jer kan være heldige at vinde, så lad os komme i gang med præsentationen. Proenza Schouler, et New York modebrand med næse for duft, som har ført til lancering af deres første parfume Arizona. Med inspiration fra Amerikas vugge, Arizona, […]
Jeg tror, det bliver en fantastisk dag
Jeg tror ikke, der er mange af mine kolleger, der har så mange bøger om lugtesans og parfumer og har skrevet så meget om begge dele som jeg. Men jeg har jo også skrevet længere end nogen nulevende eller afdød og er dermed fra en tid, hvor man ikke kunne klikke sig frem til information […]
Var det virkelig mig!
Noget om duftspamming (mig) og et skønt duftunivers
Forskellen er også, at de må
Foto: Juliette has a gun/Brands of Beauty Parfumører. Dem hører vi sjældent om, når de mange hundrede nye dufte lanceres hvert år. Måske er duftens drejebog et kendt ansigt eller en fortælling om, at den er til moderne kvinder, der er så og så hvad der nu passer ind i brandets strategi og målgruppe. Eller […]