Upcycling, recycling, donationer og dansk sammenhold, hvor er det opløftende
I forvejen er de et hestehoved foran mange i branchen, men de hviler aldrig på laurbærrene hos Purely Professional. Og selv om de, som de skriver HER selvfølgelig synes, at affaldssortering og emballager i genanvendt plastik er særdeles positivt for miljøet, så vil de gerne gå et skridt længere. Det skridt kalder de Purely Refillery. Klik ind på linket herover og du får alle de oplysninger og anvisninger – samt priser – som du har brug for. Og herfra skal lyde et tak og hurra ♥
Man er jo ikke et sekund i tvivl om, at Andrea virkelig, som hun skriver, har svært ved at rumme de konsekvenser Corona-krisen kan have for børn, der i forvejen har det svært. Derfor har hun med Rudolph Care valgt at engagere sig i Red Barnet og bidrage til at sende en masse børn og forældre på sommerlejr på en af landets 50 ferielejre. Midlet er salg af Family Sun Kit, hvorfra Rudolph Care sender de første 100.000 kr. ubeskåret videre til Red Barnet. Hvis du vælger at købe, så sparer du 210 kr. Den fine pose med produkter sælges kun HER, hvor du også kan læse mere.
PS: Og så kan vi passende også sige tillykke til Rudolph Care med, at de nu indtager Frankrig. I første omgang i et samarbejde med Oh My Cream beautykædens 15 butikker i Paris og Provence ♥
Sammen er vi stærkere siger en række danske brands for at sætte fokus på vigtigheden af lige nu at købe dansk. Og med Faaborg Pharma, Pudderdåserne, Derma, MDerma, Australian Bodycare, Gosh m.fl kommer ingen til at mangle fantastisk hud-, hår- og kropspleje plus løsninger til den sarte og syge hud. Se videoen herunder og læs mere HER
Og så til slut lidt upcyclingtip. For hvis du som mig har stået med de her Coola-bokse, så vil du også sige: Dem kan man simpelthen ikke smide væk. Dels er jeg vild med den der brun/turkis-farvekombi og dels er de så solide, at jeg lover, at de kan klare mange skuffe-ud-ind. De er 20 cm lange og godt 6 cm brede og 6 cm høje.
Og jeg fik så lyst til at sætte en lille buket i udstillingsskab (; GOD weekend til jer ♥
PS: Farven er ikke helt den samme her som på øverste foto, og det skyldes, at det første er taget i sol mens foto herover blev taget med en grå himmel.
Hanne I skriver
Jeg er helt vild med de farver, du har sat sammen med den turkise. Enkelt og utroligt smukt ❤️
Lise Grosmann skriver
Hanne I: Hvor er du bare sød, tusind tak <3
@leafysmoothie skriver
Turkis er en af mine favoritfarver, den er som havet og kan noget med at skifte farve i forskellige lys men alligevel altid være pæn.
Dejlige nyheder og god weekend <3
Lise Grosmann skriver
@leafysmoothie: Vi er SÅ enige. Jeg kan huske fra dengang man talte om at være årstidsfarvetyper, at netop turkis var så smuk i alle varianter fra det kølige til det varmere. God weekend kære <3
Pernille S skriver
Lad mig starte med at komplimentere for din idé, at sætte blomster i emballagen. En sød og anderledes idé, og meget dekorativ! Ideen med genbrug af emballage, falder godt i tråd med Purely Proffesionals genanvendelse af deres emballage. At
tanke op i ens medbragte beholder er yderst sympatisk. Kan dog godt bekymre mig, at firmaet kun har fire steder som tilbyder refill. Godt nok sparer jeg 20kr ved at genanvende min gamle emballage, men transporten til re-fillstedet vil overstige det jeg sparer. Så gode intentioner eller ej, så er jeg bange for det er lidt op ad bakke sålænge det ikke er i mit nærområde jeg kan tanke!
Hurra for de danske brands, og ja vi skal være med til at støtte danske produkter. Sålænge kvaliteten er konkurrencedygtig ift udenlandske produkter. Det er da super sejt at danske brands i den grad har sat deres fingeraftryk – ikke kun herhjemme, men som nu Rudolph Care, der har fået hul igennem til Frankrig. Wow, hvor flot!
Noget som iøvrigt har undret mig; hvis danske firmaer har en strategi om at udvide deres markeder til udlandet, så kan jeg godt undres over valg af firmanavn. Hvorfor gøre det sværere for sig selv at tage et navn som ikke gør sig i udlandet, som eksempelvis Pudderdåserne! De laver nogle fantastiske produkter, men navnet..? Eller Karmameju….kan stadig blive i tvivl om hvordan jeg udtaler navnet! Måske tager jeg så grundig fejl. Misforstå mig ikke. Synes det er excellente produkter. Omvendt – er det netop det eksotiske, at vælge, et for udlandet ikke internationalt navn, som gør det interessant på et internationalt marked? Belær mig!
Så blev det weekend igen, og solen skulle skinne – ihvertfald på Sjælland! Kh Pernille S
Lise Grosmann skriver
Pernille S: Jeg står jo med en del emballage her i min lille gesjæft og det meste bliver sorteret og kørt på genbrug. Men det skriger i mit gamle spare/bruge-op/genbruge-hjerte og somme tider er der altså noget, der er FOR godt. Meget har manden brugt af den slags skuffeæsker og æsker med låg i solid kvalitet og det kan også være, at han får lov at få de her Coola. Min lille buket på skrivebordet kommer jo nok ikke til at stå i udstillingsreol fremover.
Det problem, du omtaler med få steder, hvor man kan tanke op, er rigtig ærgerligt. Juhldal har jo også taget initiativ, så det er måske lidt butikkerne rundt omkring, der skal følge med i denne udvikling. Vi kan håbe. Det sjove er, at Anita Roddick jo begyndte sådan med The Body Shop for så mange år siden, men alle mulige regler var nok også en del lempeligere dengang.
Yes, sejt af danske brands at klare sig udenlands og Rudolph Care navnet klarer jo nok selv fransk udtale. Karmameju sad jeg lidt og tænkte over, hvor det kom fra. Det lyder jo lidt karma-agtigt, og en googling viste, at Mette Skjærbæk har sat MEtte og JUlie = meju efter ordet karma. Men hvordan de klarer udtalen i udlandet er jo en anden sag. Sikkert lige så forkert som mange siger Origins. Men den helt store test bliver unægtelig Pudderdåserne (; De siger vel ikke nej, men på den anden side, så har jeg ikke hørt om planer om at rykke udenlands. Man gad godt være en flue på væggen, når det skal udtales på engelsk for ikke at tale om fransk (;
MEN ja, som du er inde på, så kan netop et specielt navn sammen med det gode ry, som Danmark nyder i forhold til kvalitet på mange områder, give fordel.
LIGE NU i dette øjeblik øver solen sig i at vinde over skydækket og så skal jeg have kløerne i ‘krudtet’, for der må være grænser for det autonome derude. Kh Lise
@leafysmoothie skriver
Der er til og med firmaer som vælger til eksotiske navne for at få opmærksomhed, som et rent marketing trick. Et ismærke fra Brooklyn som lyder som det er fra danmark/holland er et af de mest kendte, måske kan du gætte hvilket? Se fænomenet her: https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_branding
Jeg tror personlig at Pudderdåsernes fine lyserøde serie kan blive en hit på fx franske apoteker lige præcis fordi de er både effektive og føles meget scandi-chic-eksotiske.
Karmameju har forresten lavet en kampagne om udtalelsen af deres navn som var ret sjov https://www.elle.dk/skoenhed/nyheder/amanda-collin-er-nyt-ansigt-karmameju-og-introduceres-med-den-sjoveste-film. Desværre har de gemt videon væk, måske er den på deres instagram?
Lise Grosmann skriver
@leafysmoothie: Tak for det link, hvor er det morsomt, og efter at have set de navne er jeg da så enig med dig i, at Pudderdåserne med deres gennemført lyserøde emballager og navn kunne bliver scanci-chic-eksotisk på franske apoteker. Så godt set <3
Videoen om udtalen af Karmameju, som ER ret sjov, fandt jeg ved at google amanda collin/karmaju/video....så den ligger derude.
Tusind tak kære