Selv om koreanske brands stadig vil præge vores hudpleje med innovative ingredienser og teknologier, så sker der skift i rutinerne.
Og med fare for at gentage mig selv, så er det jo vand på mine kæpheste. For lige så meget, jeg hilser K-Beautyens fantastisk formler – herunder deres brug af probiotika længe før det blev trend – velkommen og lige så meget jeg er blevet forfugtfan med deres toner/essence-rutine, så afviser jeg de mange lag på lag på lag…Som I sikkert husker (smil) *)
Derfor hilser jeg det velkomment, at Mintel Global Market Research & Market Insigt, som analyserer globale forbrugertrends, i et nyhedsbrev den 3. oktober ser at næste store trend inden for beauty bliver back to basics minimalisme.
Det begyndte med ‘hygge’, ordet, der ikke kan oversættes, men passede perfekt til noget så simpelt som lidt egenomsorg. Døren lukket til badeværelse, stearinlys, et varmt bad og en massagesnak med en stresset hjerne. For huden er jo vores udvendige hjerne og massage udløser dopamin. Der kom mange hygge-produkter på hylderne både ude i butikkerne og hos os.
Nu kommer så næste store Scandi-trend, som er ‘lagom’. Hvis man spørger ordbogen, så betyder det ‘moderat’, altså alt med måde eller lige tilpas. Det lyder som en perfekt hudplejestrategi. Og med en stærk designtradition, som allerede er berømt i verden, så kommer den nye skandinaviske trend også til at præge det visuelle indtryk. Med det, vi er så stærke i – enkle, rene linjer. Men også både indhold og emballager med fokus på miljø, både hudens og naturen.
Mintel nævner som eksempler svenske Verso Skincare, finske Lumene, svenske Estelle & Thild og så har det taget Skyn Iceland med selv om de trods islandske ingredienser og inspiration er et amerikansk brand. Det havde måske været passende at tage islandske Bioeffect med og nogle af de mange danske brands, som der ikke er blevet færre af i de senere år.
♥ Jeg har et bud mere på lagom-hygge HER
Nogle kigger frem, men det er også lige tiden til at kigge op, for om lidt er det slut indtil næste gang, skoven viser, hvad den kan…(husk lige obs’erne under foto).
OBS 1! Vi skal også have kigget på nogle tendenser inden for ingredienser, hvor et dansk brand kunne fortjene at blive fremhævet.
OBS 2! VÆR SØD AT FORTÆLLE MIG, HVIS JEG SNAKKER UDEN OM DET, I GERNE VIL HAVE, AT JEG TAGER OP. MÅSKE HAR I NOGET, I GERNE VIL BIDRAGE MED, SÅ SKRIV MIG EN MAIL ♥
PS: Også rejsebranchen erklærer hygge so last year og har taget lagom til sig. Der er lidt filosofi at hente HER
*) Jeg håber, at nogle af jer også nåede at få spørgsmål med til dr. Murad med Anette som mikrofonholder (smil), et af de spørgsmål, jeg sendte med, var netop hans holdning til dette lag-på-lag-og-så-lidt-booster-mix. Både som hudlæge og som udvikler af nogle af verdens bedste hudplejeprodukter. Der var også lige det med at lave huller i huden og proppe måske tilfældige ting ned i dem. Jeg håber, at hun får bare lidt af det med.
Skriv et svar