Der findes dem, der pudser glorien og foregiver, fordi tendensen går mod krav til de firmaer, vi vælger at handle hos. Og så er der dem, der forstår, at det er kortsigtet at lade som om, for vi opdager det jo alligevel.
Björn Axen er et af de beautybrands, der gør sig umage. Mere end de fleste vil de gerne holde ord. Jeg skrev om Johan Hellström og de planer han har for fremtiden HER. Nu opfylder han en af dem. For ud over at være sulfatfri, økologisk og med 84% naturlige ingredienser, så fås der nu emballagebesparende refills til Björn Axen Organic Moisturizing Gentle Shampoo og Conditioner. 80% mindre plast end flaskerne. Sådan ♥ 120 kr. for 250 ml.
Annie R skriver
Fedt!! Jeg sætter virkelig pris på det når beautybrands går foran. Det er jo et sted hvor man betaler ekstra for lækkerhed, så giver det bare god mening også at have overskud til at føre en ansvarlig politik.
Lise Grosmann skriver
Annie R: Jeg synes, at vi har en vis tradition her i Skandinavien for at holde fanen højt, og det kan jo nu, hvor det er Scandi, der hitter, påvirke andre. Kan man håbe. Men jeg tror, at alle i branchen er hårdt presset af, at folk via internettet kan skaffe sig hurtig viden. Det er svært at gemme sig bag noget floromvundent i dag. Kosmetikbranchen er dog, synes jeg, ret flinke, når det gælder ansvarlighed og går foran netop på det miljømæssige i forhold til f.eks. modebranchen.