Samtidig med at netsalget når nye højder, så åbner der stadig butikker. Og ikke bare pop-up, nej der er stadig flere, der vil skille sig ud, have deres eget, vil væk fra at være en på en hylde mellem mange. Men det kræver selvfølgelig image-og økonomiske muskler at gå solo og åbne butik. Ham her har netop gjort det i Paris Marais af alle steder. Men han har også medfødt næse for det, han laver og nu vil sælge bag egen dør. Også. For Juliette og hendes gun er nu også i ret flot selskab HER
Det med næsen kommer sig af slægtskabet. Romano Ricci hedder nemlig manden bag Juliette has a Gun. Og den mand har parfumørgener i næsen, og han kan sin sanselige metier med glimt i øjet. Juliette Has a Gun er ren rock og cool charme og altid noter, der er skruet pokkers besnærende sammen. Falder ferieturen forbi hyggelige Marais, så besøg butikken. Og se så lige videoen, den minder mig om et citat af Diane Ackerman i en af mine favoritbøger, A Natural History of the Senses, hvor hun skriver: Vi trænger til på ny at føle noget så usømmeligt som sanselig lyst” …..
Foto og video juliettehasagun.com …..klik og læs om parfumerne.
Romano Ricci’s CV kort: Fjerde generation parfumeur i dynastiet Ricci (dem med L’Air de Temps) og dermed barnebarn af Nina Ricci. Romano Ricci skabte sin første ”gun” i 2006 og vandt i 2011 den prestigefyldte FIFI-Awards. Navnet, Juliette Has a Gun er metafor for parfume som våben til forførelse. Romano Ricci arbejder med færre noter end i de klassiske parfumer i det hus, han er rundet af, men det betyder bare, at de taler tydeligere og man fornemmer stærkt den kvindetype han har haft i tankerne under skabelsesprocessen.
Ihhh det ser smukt ud! Der ville jeg gerne bruge lidt tid.
@leafysmoothie: Han er en spøjs fyr, meeeen han har næsearbejdet i orden, og den ser så fin ud butikken i Marais