Foto: drunkelephant.com
I sidste uge sprang det, der i denne business var noget af en bombe. Shiseido Group har for næsen af Estée Lauder og Unilever erhvervet Drunk Elephant for et svimlende millionbeløb og har dermed også et ‘clean beauty’ brand i forteføljen af bl.a. Issey Miyake, NARS, Laura Mecier og bareMinerals. Det kommer vi snart til at høre meget mere om. Og ja, så vidt jeg kan få presset ud af den danske agent, så kommer Drunk Elephant på danske hylder.
OG Tiffany Masterson, der skabte Drunk Elephant i 2012, har på Instagram lovet, at partnerskabet ikke får indflydelse på hverken formler eller hendes og den faste stabs tilstedeværelse bag brandet. Men nu altså på noget af en global platform, hvor man har en traditon for forskning næsten uden sidestykke. Og Tiffany Masterson har dog også erklæret, at det partnerskabet er ‘a dream come true’ med et ‘powerhouse beauty company’. Læs mere HER
PS: Jeg er jo ret optaget af, om ham HER følger med…..åååh Drunk Bruno ♥
FAQ Drunk Elephant™ var tidligt på den ‘clean’ trend, der for alvor begynder at gøre sig gældende herhjemme. De definerer det med det, de kalder ‘Supicious 6’, og det er Essential Oils, Drying Alcohols, Silicones, Chemical Sunscreens, Fragrances/Dyes, SLS. Disse 6 mener de er årsag til de fleste hudproblemer og foreslår alle ‘a clean break‘. Strategien er kun at anvende ingredienser, der gør noget for huden eller er nødvendige for formlens effektivitet, og hvad man udelukker er lige så vigtigt som hvad man anvender. Naturlig eller syntetisk er ikke det afgørende, men sikkerhed, biokompatibilitet OG pH af hensyn til hudens såkaldte syrekappe (og det vil have betydning for hudens gode bakteriebalance).
Pernille S skriver
Er jeg den eneste som ikke kender Drunk Elephant? Men så er det jo godt du kan introducere mig 🙂
Lise skriver
Pernille S: Av, for pokker og undskyld, for det virker jo arrogant fra min side. Jeg fylder lidt mere på i morgen ?