Det er ikke bare dejligt, det er en stærk strategi
Jeg er fristet til at fortsætte ad fredagens spor, så bær over, hvis det trætter jer. Men faktisk er det, at vi lærer ikke bare at acceptere men påskønne, hvad alderen giver os og gør ved os, vigtigt på flere niveauer.
Og det realistiske billede må også gælde i bogstaveligste og ydre forstand. Hud bliver ikke ved med at have barnekindens glatte porefri overflade. Og den har ikke på noget tidspunkt det retoucherede udseende, vi ser i medierne. Heller ikke, når man er ung (Læs evt. PS nederst).
Helt ærligt, hvor ofte ligner din hud det billede, der ledsager virkelig mange produkter. ‘Antiage-produkter’ præsenteret af et totalt fejlfrit ungt ansigt, det er for langt ude. De digitale muligheder har fået det til at løbe helt af sporet, og mange brands har totalt skyklapper på, de er som på digitale steroider og ender med at ødelægge deres image, som eksemplet HER.
L’Oréal var frontløbere med at turde vise voksne kvinder og hep for det, men billederne har været gennem redigering. Bevares, man ser, at kvinden er moden, men det er stadig et urealistisk billede på den alder de reelt har og som vi andre skal se os i.
Det er sjældent man ser fotos som Grethe Kaspersen herover fra den nye Rudolph Care kampagne. Det, vi ser, er en smuk moden kvindes hud med dybe rynker, porer og tabt elasticitet. Det er livets realitet også når man som Grethe har været en feteret model.
Rudolph Care tør, hvor andre tøver.
Og det realistiske men jo visuelt smukke gør sig gældende med flere af de fotos, de viser i forbindelse med lanceringen af deres nye medlem af Lips by Rudolph Care. Og i øvrigt også andre produkter. Nu er det jo ofte Andrea selv, der har opgaven, men så smuk hun end er, så bliver også hun ældre, og vi får lov at se hendes hud gradvist få spor af levet liv. Og god hudpleje. En ikke spor uvæsentlig detalje og billedet på en klog strategi.
Jeg tror, at rigtig mange skal holde godt øje med det her og skifte kurs i tide.
Den nye Lips by Rudolph Care Marie (05) bør du, der er bange for farve på læberne, måske overveje! Og tænk nu ikke så meget i, om du får gule eller mere hvide tænder, den har den rigtige farve til alle tænder (læs lidt om det HER). Og lutter naturlige ingredienser, kun otte ialt, og den første lipgloss i verden med både Ecocert Cosmos Organic og Svanemærket. De hviler ikke på laurbærrene hos Rudolph Care, de udfordrer hele tiden sig selv på kvalitet. Også når det kommer til ærlig visuel præsentation.
Alle fotos Rudolph Care
PS: Når jeg engagerer mig så stærkt i det her, så er det ikke fordi jeg har rynker, det er heller ikke fordi jeg mener, at drømme og visuel skønhed skal erstattes af buler og bumser, rynker og rande, men jeg ser en næsten totalt redigeret virkelighed mange steder. Det kan være svært nok for os med erfaring, men når man er ung er man usikker. De ved jo godt, at der er filtre og filler, men når selvværdet er lavt og sindet skrøbeligt, så ser man sig selv fuld af fejl. Og der er ikke nødvendigvis nogen til at sætte livet lidt på plads med én. Jeg håber, at vi ikke bare vil se en omfavning af etnicitet, som den, der er i gang, men også snart vil møde hud, der ligner hud. Når der nu alligevel ikke er nogen af os, der har den filterredigerede.
Pernille S skriver
Altid vigtigt at påpege disse ting..!
Fine lipgloss. Andrea Rudolph er en dygtig kvinde!
Lise Grosmann skriver
Pernille S: Ja, det er både dygtigt set og meget følt også, tror jeg <3
Linda Nedergaard skriver
Dejligt skriv og dejlige billeder fra Rudolph Care ❤️🙏
Lise Grosmann skriver
Linda Nedergaard: Tak kære, og ja, det er så fine billeder, Rudolph Care har lavet <3
Pernille skriver
Det er både smukt og troværdigt. Jeg undrer mig dagligt over brands valg af influencer ambassadører på sociale medier – det nytter jo ikke noget, at produkt og influencer ikke er matchet – det bliver nogen gange tåkrummende dumt og utroværdigt. Nægter at tro, det fremmer salget, at en 22 årig skal fortælle om, hvordan hun anvender produkter til moden hud. Kh Pernille
Lise Grosmann skriver
Pernille: Ja, det er nemlig lykkedes også at lave smukke visueller. Og jeg mener seriøst, som du også skriver, at der er nogle derude, der skal overveje om mange følgere er det eneste, der tæller, eller om, hvem, der føler, er det vigtige for salg. Men lad os se, jeg tror, at det går den vej, og et brand som Rudolph Care lægges der mærke til. Kh lise
Anneka skriver
🤗 jubi..
Hvor er det smukt. Gid vi kommer til at se mange flere ‘rigtige’ mennesker i beauty verdenen
🧡
Lise Grosmann skriver
Anneka: Ja jubii, for de viser, at virkeligheden jo er smuk. Mange risikerer at blive vendt ryggen, fordi forbrugerne ser det som en hån mod deres evne til at se igennem. Tak Anneka <3
Sanna skriver
Stor, stor respekt for Andrea og Rudolph Care. Hvor er det smukt. Endelig nogen der tør gå den vej. På egne 49-årige og mine unge døtres vegne: HURRA!
Lise Grosmann skriver
Sanna: Der er så meget grund til at råbe hurra og glæde sig over, at Andrea og Rudolph Care viser, hvor smukt det kan gøres ikke at tale ned til os men tale med os. Og for de unge er det vigtigt at have et realistisk forbillede. Tak for at skrive Sanna <3
Karin Winther skriver
❤️👵🏻
Lise Grosmann skriver
Karin Winther: Hihi, men ikke kun (alder) <3