British Vogue August 2017 Photographed by Craig McDean – and styled by Vogue‘s senior contributing fashion editor, Kate Phelan – se mere HER
“…….In fashion, we are always trying to make people buy something they don’t need. We don’t need any more bags, shirts or shoes. So we cajole, bully or encourage people into buying.”
Citat nys fyrede Lucinda Chambers, som var moderedaktør, eller fashion director, på British Vogue i nytimes.com
Som mangeårigt mediemenneske blev jeg ramt af ordene fra den bitre men også meget dygtige og erfarne kvinde. For er det ikke også sådan på kosmetiksiden, skriver vi ikke hele tiden om must haves dit og dat i en verden, der producerer til overflod. Vi bliver bombarderet fra alle sider, men det ruster os også til at vurdere og sortere og vælge fra. Og blive inspireret og informeret (jeg synes for eksempel, at der var ret meget inspiration i Vogue august). Og ironisk nok, så har overfloden skabt en større bevidsthed om indhold og miljøpåvirkning. Hvad det sidste angår, har modebranchen sort samvittighed, mens kosmetikbranchen ligger højt på de etiske tabeller.
A propos overflod og strømmen af nyt, så er det jo derfor, vi her laver spøg med det der excelark. Jeg fortæller, når jeg ved, at noget nyt er på vej og kunne være værd at overveje, hvis lige…..I den forbindelse glemte jeg at nævne et tilbud, som endnu er HER og formentlig andre steder.
Fra dialogen i kommentarfeltet ved jeg, at mange af jer bruger eller overvejer at bruge M2 vippeserum og andre måske brynserum, og nu kan man altså for samme pris få en vippebukker og/eller en bryntrimmer i japansk stål. Værktøjerne har jeg ikke prøvet, men jeg behøver ikke blive betalt (hvilket jeg aldrig bliver) for at skrive, at de sera virker. I den grad. Jeg har selv oplevet det på mine bryn, mens mine vippekanter jo altså ikke har det så godt med Eyelash Activating Serum. Som jeg så brugte op på brynene, men den giver ikke helt så godt resultat her som brynserumet.
Der er fuld ingredienslister HER
Og for at bøde på at være for sent ude med at fortælle om det sommertilbud, så indhenter jeg det med en nyhed, der slet ikke kan sættes dato på endnu. Hvis den ellers finder vej til Danmark, for det kræver en del mere end hyldeplads til endnu en foundation. Til gengæld kunne den blive en succes, for jeg ved, at mange – på trods af et i mange brands utrolig stort udvalg – døjer med at finde lige den nuance, der passer til deres hud. Og en foundation skal gå i ét med ens hudtone. Lancôme er det, der bl.a. i USA har lanceret Custom Made Foundation, og I skal lidt forestille jer systemet, når I får blandet en maling – farvemixet blandes og rystes. Men først scannes hudens farvetoner selvfølgelig. I kan se lidt på videoen herunder.
Og så skal jeg nok komme til det med C og B og så tager vi også lidt A og UV. Og UV og SPF.
https://www.youtube.com/watch?v=-hhc6Fl-AuE
Eva B skriver
Læste lige dit svar på spørgsmålet om, om jeg skulle køre noget C vitamin ind, hvor du råder mig til at slappe lidt af ( altså på en diskret måde ). Det kan man jo ikke sige er med en kommerciel bagtanke, tværtimod ????
Lise Grosmann skriver
Eva B: Nix bix – aldrig når det er jer <3
Eva B skriver
Blev hun fyret for den kommentar?
Pudsigt nok har jeg for to timer siden siddet i samtale m en veninde, hvor jeg fortalte, at jeg nok ville spare 1000kr om måneden ved at melde nogle Beautyblogs fra. Men det kan jeg jo selvf ikke. Jo, måske nogle, men bestemt ikke din, som også indeholder meget om sundhed. Virtuelt samvær, gode råd og lidt indbyrdes kram og love. Deling af tanker om alt andet end beauty. Muligheden for at vinde hudgoodies, som du er særlig aktiv med; også ( tror jeg ) m rodukter, du egentlig får tilsendt til dig selv. Dem lader du ofte gå videre til os. Ikke alle gider vist det der m at sætte konkurrencer op og pakke og sende pakker, mange gør det kun til jul, fx.
Beautyinteressen ville jo ikke pist forsvinde, fordi man stopper m at følge blogs.
Man nyder jo også godt af et væld af korrigerende råd omkring ens pers. hudpleje, som for egen part har betydet en meget mere effektiv brug af hudpleje. Og et mere præcist indkøb.
Nogle skønhedsblogs er noget kommercielle og selvpromoverende, men det er jo frivillige tilbud, man kan vælge fra og til. Dem er jeg nu klar til at melde fra, kan jeg mærke.
Hun har selvfølgelig ret, det hviler hele den business jo på….det ved vi, og jeg synes nu, det er kundens eget ansvar.
Var det ikke dig, Lise, der spurgte os på et tidspunkt – først på året – hvad vi gerne ville have taget op på bloggen,? Og jeg skrev selv info om nye produkter. Vi er jo beautynørder, som du selv skrev for nylig. Jeg bruger helt sikkert for mange penge på beauty – sikkert 12.000 om året – men jeg køber sjældent tøj eller går på cafe. Prioritering, right?
Det var så nogenlunde det, min veninde og jeg talte om. Jeg lovede nu godtnok mig selv m hende som vidne at komme ned på 500 kr pr md det næste års tid, for lige at stramme lidt op. Det skal jo ikke give følelsen af afhængighed, men føles ligeså godt som på huden.
Og dig og de andre sweet beautynørder er noget, jeg prioriteter højt
Lise Grosmann skriver
Eva B: Nej, hun blev fyret af den nye chefredaktør og er vred og formentlig hævngerrig og så fyrede hun den bemærkning og andre af i et interview. Det kan jo vise sig, at han har dummet sig, hun var meget anerkendt både i modebranchen og af læserne så vidt jeg kan forstå.
Det er sjovt, at du nævner det med at spørge jer til emner, for jeg tænkte faktisk på det for nylig, og jeg har gemt svarene – et sted (; Der er jo hele tiden noget, der fanger mig – også på det sundhedsmæssige. I dag f.eks. trendy regnbuefarvede bagels i Brooklyn…..lutter syntetisk farve. Så på et tidspunkt bliver det indspark til noget om regnbuefarvede antioxidanter også i hudpleje.
Jeg er glad for, at du – som du før har gjort – nævner den særlige snak i kommentarfeltet her på BeautyBlog, hvor vi alle er nørder. Og med 1.000 kr. om måneden, så er man i sandhed <3 Jeg skal ikke blande mig i hverken det eller hvilke blogs, du vælger til eller fra, men jeg er meget glad over, at du vil blive her. God eftermiddag kære
Eva B skriver
❤️
Ursula skriver
…. og et andet fænomen er jo, at moden altid SKAL skifte, så vi skal købe nyt:
…. Synes jeg ser på Vogues cover, at vi lige nu kunne vi vel godt gå tilbage til gemmerne fra 80erne ? Det troede jeg ellers jeg ALRDIG skulle tilbage til: så jeg har IKKE gemt noget …. ha ha ….
Lise Grosmann skriver
Ursula: Der er bare langt imellem de rigtige skift, men man kan altid hente inspiration til detaljer, nye måder at sætte sammen på, synes jeg, og det er også væsentligt – og først og fremmest gratis.
Jeg synes, at den forside – modsat det, man ser, når man klikker ind – er dybt uinspirerende og meget lidt ‘køb mig’. 80’erne er godt ramt, det er nok derfor, jeg syntes, den lignede noget, jeg har set (;