For 20 år siden gjorde Estée Lauder Companies oktober til den lyserøde måned. De satte fokus på brystkræft og begyndte at uddele lyserøde sløjfer for at øge opmærksomheden og sprede viden om denne sygdom. Og de begyndte at samle penge ind. Breast Cancer Awareness er i dag aktiv i mere end 70 lande, der er uddelt 115 millioner lyserøde sløjfer og rejst mere end 35 millioner dollar til forskning i brystkræft. Du kan bl.a. bidrage ved at købe et af årets “lyserøde” produkter, som er i butikkerne fra 1. oktober og så længe lager haves. For hvert solgt produkt donerer Estee Lauder 20 kr. til Kræftens Bekæmpelse. På cancer.dk kan du læse mere om brystkræft. Og på bcacampaign.com kan du læse om den jubilerende lyserøde brystkræft-kampagne.
Perfektionist CP+R med Pink Ribbon nøglering koster 870 kr. for 50 ml * Dream Pin brochen koster 135 kr. * Clinique Chubby Stick i farven Plumped Up Pink koster 175 kr.
Der er mange andre skønne initiativer og mange ildsjæle i den skønne branche, der har været min i halvdelen af mit liv. Dem vender jeg tilbage til, men jeg syntes, at Lauder skulle have deres jubilæum alene.
Skriv et svar